
Arata ca o serie 5 clasica, eventual tunata un pic a la Motorsport, dar… nu e.
Are 3 motoare. Doua in spate si unul in fata. Intre ele, are “rezervorul”. Sub banchete. Are 715 cp, face 100km/h in 2.8 secunde si consuma echivalentul a 2 litri de motorina la suta de km. E un G30 special, mai eficient si mai puternic decat orice alt G30. E un G30 electric.

Nume de cod Lucy – Bmw-ul seria 5 cu un rezervor echivalent cu energia inmagazinata de 6 litri de combustibil fosil are o autonomie de aproape 350km si un cuplu de 1150Nm, disponibil oricand, la orice turatie si viteza. Suma cuplului motor pe toata plaja de turatie este echivalenta cu cea a trei motoare diesel de 5 litri, adunate. Totusi, nu asta e noutatea. Noutatea este ca BMW detine tehnologia necesara adaptarii oricarei masini produse de ei la propulsie electrica. Tradus, inseamna ca din 2020 vei putea alege intre motorizari diesel, pe benzina sau electrice pentru orice BMW ti-ai cumpara.

Centrul de greutate e mai jos decat la orice M-power, iar asta se traduce printr-o stabilitate avansata la orice regim de mers. “Rezervorul” inmagazineaza echivalentul energetic a 4 litri (!) de motorina, cu o autonomie teoretica de 300km si cu o eficienta de 5-10 ori mai mare decat a fratelui cu sigla M.
Timpul de incarcare la o putere de 200kw (18 litri de combustibil echivalent pe ora) este de 15 minute. Inginerii bavarezi spun insa ca acumulatorul e experimental, iar capacitatea sa mica e din cauza ca modelul va fi testat pe track. Varianta de serie probabil va trece de 60-70 kwh capacitate.

Motoarele si cutiile de viteza sunt de 3 ori mai mici si de 2 ori mai usoare decat variantele cu combustie interna de aceeasi putere. Mai mult, ele nu necesita interventie si intretinere. Durata de viata este teoretic nelimitata, nu exista frecari, energia e produsa prin camp magnetic. Eficienta de peste 97%. Garantia – 300.000 km.