November 27, 2020

Renault K-ZE – noua Dacie electrica?

“eGT New Energy Automotive CO” e numele noii companii pe care Renault impreuna cu Nissan, Mitsubishi si o companie chineza, pe numele ei DongFeng, au deschis-o in China. Scopul declarat? Sa vanda 550.000 de autoturisme electrice pe an pe piata interna chineza.

In acest scop a luat nastere K-ZE, un KWID electric. KWID este numele unui crossover vandut in India – un fel de Captur mai ieftin, pentru piata asiatica. Sau mai degraba un Duster-Sandero:

Renault KWID – crossover pentru piata asiatica pe care Renault il transforma intr-un automobil electric 100%

De ce? Pentru ca in Asia, guvernele nu mai vor autoturisme cu ICE (motor cu combustie interna). Scopul declarat al guvernului Chinez este ca toate masinile noi sa fie electrice pana in 2022.

Vorbim de o piata uriasa – in China se vand mai multe autoturisme electrice decat pe tot globul la un loc. Daca adunam si India, unde K-ZE va fi lansat initial, vorbim de 2 milioane de autoturisme pe an.

Dacia produce sub 350.000 de autoturisme anual, ca si nivel de comparatie.

Mai mic decat pare, electricul K-ZE are un motor de 33kw, insa…

Desi aparent submotorizat, cu “doar” 33kw, respectiv 45cp, K-ZEul atinge insa suta de km in 7 secunde (!!!) avand o greutate proprie de sub 900kg. Disponibilitatea cuplului pe toata plaja de turatie face asadar ca valorile puterii maxime sa fie total irelevante.

Desi viteza limita este de 105 km/h, o masina de oras sau de calatorii scurte (exclus autostrada) cu autonomie de peste 200km cu performantele de mai sus e extrem de agreabila.

Interior K-ZE – display-uri mari, design modern

Desi Renault n-a declarat-o inca, posibilitatea ca modelul K-ZE sa intre in Europa e destul de mare. De ce? In primul rand pentru ca Europa are nevoie de un electric low-cost iar in al doilea rand pentru ca masinile electrice construite in Asia nu mai sufera de principala problema de compatibilitate cu standardele europene: emisiile.

Prin urmare, o platforma electrica dezvoltata in Asia pentru pietele asiatice devine destul de usor de adaptat pentru a fi vanduta in Europa (cel putin de Est).

Interior foarte similar cu cel al Daciei Duster – desi dezvoltat de o alianta Nissan-Mitsubishi-Renault, K-ZE pare mai mult… Dacie.

Partea cea mai interesanta – Pretul! Se pare ca noul K-ZE va fi lansat in India la un pret de 5.0 Lakh*, conform publicatiei indiene CarDekho. 1 Lakh inseamna vreo 1,5 milioane de rupii. Sau 1500 USD.

Valoarea K-ZE in India si China, dupa subventii, poate fi asadar… 7500 de dolari. O masina electrica in Europa, la 7500 de dolari, cu autonomie 200+km si 0-100 in sub 10 secunde… inseamna wow.

Daca va fi asa si daca K-ZE va fi o Dacie ZE vom vedea in urmatorii 2-3 ani. Deocamdata Europa e multumita cu ZOE, insa acelasi segment de piata din occident care a dat buzna pe Logan si mai apoi pe Duster e un potential urias pentru o Dacie electrica, asta ca sa nu mai spun de Europa centrala si de est.

2 thoughts on “Renault K-ZE – noua Dacie electrica?

  1. Bună ziua,
    Problema este că până se va vinde şi în România, guvernul va scoate subvenţia pentru electrice…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *